سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنبور درمانی درجهان -پرورش زنبور ... experiential therapist bee

این وبلاگ بر اساس آیات الهی (سوره مبارک نحل ) و تجارب چندین ساله برای آشنائی به زنبور عسل و مواهب برجسته آن بمنظور سلامت انسان و توجه به حفظ و حراست آن در چرخه اکوسیستم دنبال می شود

زنبور درما نی ( موئثر ترین راه در مان بیماریها)

توجه همگان به مراکز علمی.... و تلاشگران گمنام

بعد از سالها که بنده به تجربه دردرمان بسیاری بیماری تلاش نموده ام واین وبلاگ در معر ض دید همگان بوده است

متاسفانه هیچ مرجع علمی در داخل کشور به صدای من پاسخی نداده ...وحال یک مرکز در کرج چنین عنوان نموده است ( باعث تاسف...) جناب دکتر  نبیونی این را که سالها من بدست آوردم ( خیلی هم جامعتر)

پیشفرض زهر زنبور عسل به درمان ام اس کمک می کند


دکتر محمد نبیونی اعلام کرد زهر زنبور عسل در درمان بیماری ام اس موثر است

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت معلم، دکتر محمد نبیونی عضو هیئت علمی این دانشگاه گفت: تازه ترین یافته های یک تحقیق نشان می دهد که زهر زنبور عسل در درمان بیمای ام اس موثر است.

وی تاکید کرد: این تحقیق در مرکز تکثیر و پرورش جانواران آزمایشگاهی دانشگاه تربیت معلم کرج صورت گرفته و نتایج آن برای ارائه در کنفرانس طب تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شده است. بیماری ام اس نوعی اختلال در سیستم عصبی مغز است که در نوع شدید آن منجر به مرگ بیمار می شود.

مجری و سرپرست این تحقیق گفت:‌ در اجرای این تحقیق بیماری ام اس به موش های صحرایی نژاد ویستار القا شد و سپس تاثیر زهر زنور عسل روی این موش ها مورد بررسی قرار گرفت. در بیماری ام اس بیمار با تخریب سیستم عصبی روبرو است که منجر به تخریب غلاف های میانی اعصاب ملینی می شود.

وی ادامه داد: غلافهای میانی اعصاب ملینی با تاثیر زهر زنبور عسل شروع به بازسازی و ترمیم کردند. این تحقیق بیانگر آن است که زهر زنبور عسل می تواند در درمان بیماری ام اس مورد استفاده قرار گیرد. این تحقیق یکی از بخش های طرح تحقیقاتی جامع "تاثیرات بیولوژیک زهر زنبور عسل" است که تاثیر زهر این حشره بر درمان بیماری های دیگر نیز در دست تحقیق و بررسی است.

این طرح تحقیقاتی توسط ساره رجبی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته سلولی تکوینی و با راهنمایی دکتر نبیونی به مدت یک سال در مرکز تکثیر و پرورش جانوران آزمایشگاهی دانشگاه تربیت معلم به نتیجه رسیده است. مرکز تکثیر و پرورش جانوران آزمایشگاهی اردیبهشت ماه سال گذشته در پردیس دانشگاه تربیت معلم گشایش یافت.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند طرح های تحقیقاتی و فعالیت هایی نظیر نمونه برداری و بافت شناسی را در این مرکز انجام دهند.

بیماری ام اس یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اعصاب مرکزی 

 

 وقتی مبتلا به بیماری ای باشی که پزشکان درباره آن بگویند علتش مشخص نیست، سیر بیماری را نمی توان کاملا پیش بینی کرد و درمان قطعی ندارد، احساس وحشتناکی به فرد منتقل می شود. بیماران مبتلا به ام اس این جملات را می شنوند، اما این تمام مشکلات آنها نیست.
به گزارش جام جم آنلاین بیماری ام اس (مولیتپل اسکلروزیس) یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است. این بیماری در اثر تخریب رشته های عصبی ایجاد می شود و در اثر آن امواج عصبی از مغز بخوبی انتقال نمی یابد و علائم مختلف بیماری ام اس ظاهر می شود.
علائم بیماری ام اس بسیار متغیر است. این علائم بسته به این که چه منطقه ای از سیستم اعصاب مرکزی گرفتار شده، متفاوت است. الگوی بیماری ام اس از هر فردی به فرد دیگری متفاوت است. این علائم حتی در یک فرد خاص در طول سیر بیماری تغییر می کند. اختلالات بینایی، اختلالات حسی، خستگی، مشکلات مثانه و اختلال در اجابت مزاج، اختلالات تعادل، سفتی عضلات، اختلالات تکلم، مشکلات جنسی، اختلالات شناختی و حساسیت به گرما برخی از علائم شایع این بیماری محسوب می شوند.
خانم ها بیشتر از آقایان در معرض این بیماری هستند، به طوری که نسبت ابتلای زنان به مردان به میزان 3 به 2 است. بیماری ام اس بیماری افراد جوان است، به طوری که متوسط شروع بیماری بین 33 تا 29 سالگی است. از طرفی ممکن است این بیماری افراد را از 10 تا 59 سالگی درگیر کند. حدود 2/5 میلیون نفر بیمار مبتلا به ام اس در سراسر جهان وجود دارد.
ام اس در ایران
آمار دقیقی از بیماران مبتلا ام اس در ایران وجود ندارد، ولی احتمال داده می شود حدود 35 هزار نفر باشند که آمار بسیار بالا و قابل توجهی است و بررسی این موضوع آمار و اطلاعات دقیق تری می طلبد.
طبق آمار انجمن ام اس ایران، حدود 12000 بیمار شناخته شده و پرونده دار ام اس در ایران وجود دارد. میانگین سنی این بیماران در ایران 17 تا 40 سال است و بتازگی بیمارانی جوان تر نیز مشاهده شده و شیوع این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.

 

با این شناخت از یک بیماری  که در چهار چوب زنبور درمانی کا ملا معا لجه می شود دنبال مطالب را ادامه دهید.

به همه ی کسانی که از رنج بیماری در عذابند اطمینان میدهم در صورت توجه دقیق به دستورات منحصر به فرد من و اعتماد به نفس و به انگیزه های شادی بخش زندگی ...این روش بطور کامل (MS) و صدها عوارض پنها ن و آشکار شما را درمان میکند . البته در این روش باید از هر گونه شتابزدگی و تر دید دوری جست چون هدف من اثبات این روش برای جها نیا ن مخصوصا بیماران می باشد هیچگونه هزینه ای تا درمان قطعی در یافت نخواهد شد و تنها زمانیکه بیمار از درمان خود نتیجه مثبت احساس نمود به عهده اوست که چگونه جبران کند .بیما ران عزیز که خود را در محاصره بیماری می بینند باید بدانند هر گز داروئی در جهان نیست که بتواند آنها را بهبودی بخشد و دارو های موجود در جهان تنها بصورت ظاهری به نوعی بیماری را مخفی و یا پیشرفت انرا کند می کند که آنهم زیانهای دیگری را در پی دارد .

به تمام متخصصین و پزشکان محترم اعلام میدارم جهت هر گونه همکاری در این زمینه آمادگی داشته و دارم .

شما می توانید در برنامه مسافرتی من به سراسر کشور به جدول زمانبندی شده مراجعه و یا با شماره

 09371301164 تماس بگیرید

باید یاد آور شوم در این روش درمانی اولین حرکت از سوی بیمار گام نهادن به سمت شادی هاست ...و دوری جستن از هر گونه غم اندوه و استرس است ...شرا یط تغذیه و ورزش با دستورات خاص و استثنا ئی درمان هر بیماری  بخصوصMS را سریعتر وقاطعتر خواهد کرد . در این روش درمانی از سم زنبور عسل و سایر زنبور ان و در نقاط خاص بدن همراه با در نظر گرفتن واکنش سیستم بدن ( که برای هر فرد متفاوت است) انجام می گیرد ..از سایر مشتقات زنبور عسل ( عسل - گرده - ژله رویال- بره موم-کرم 5روزه-خشک شده زنبور - محیط زنبور داری-کار بازنبور ) استفاده می شود. لذا هر گز بدون نظارت و خود سرانه هیچ بیماری شخصا مبادرت به خود درمانی ننماید که در مواردی خطرات غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت . بیماران از راه دور با اولین ویزیت می توانند قدم به قدم با انجام دستورات اقدامات در مانی را انجام دهند.

جهت راهنمائی های تکمیلی در هنگام مراجعه دستورات لازم داده خواهد شد

حمله سیستم دفاعی بدن علیه خود (اینجا سیستم عصبی)  در بیماری MS

ام اس چیست |مولتیپل اسکلروزیس



MS چیست
---------------------

ام.اس (M.S) بیماری مزمنی است که در آن سلولهای ایمنی اشتباها و بطور غیر عادی به پوشش و غلاف سلولهای عصبی ( میلین ) در مغز و نخاع حمله کرده و علائم متنوعی  از قبیل ضعف عضلانی وسفتی ، اختلال تعادل ، و هماهنگی قسمتهای مختلف بدن ، کرختی ، مشکلات روحی و خلقی ، و تاری دید را پدید می آورد .
به دلایل نامعلومی ، بیشترین قربانیان بیماریهای خود ایمنی ( 75% )را زنان تشکیل می دهند . نکته ی جالب دیگر اینکه سیر و پیشرفت بیماری در مردان مبتلا سریعتر از زنان است!
شایعترین سن ابتلاء به ام اس در هر دو جنس مرد و زن ، بین 40-50 سالگی بوده ، زنان سفید پوست شانس ابتلاء بیشتری از زنان سیاه پوست دارند.

میزان ابتلاء به ام اس درخلال سالهای 1980-1990 در میان زنان بیش از 50 % رشد داشته است ، در حالیکه این میزان در مردها تفاوتی نکرده است.این مسئله و اینکه میزان بیماریهای خود ایمنی در خانمها شایعتر از اقایان است زمینه ی تحقیقات وسیعی را در پیش روی محققین قرار داده است.
علت شیوع بیشتر این بیماری در زنان نسبت به مردان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.علائم ام اس معمولا در طول بارداری کاهش می یابدولی در طول سه ماهه ی اول پس از زایمان شدت بیشتری به خود می گیرند!
آنچه تقریبا مسلم است اینست که تفاوتهای هورمونی نقش قابل توجهی در تفاوت شیوع این بیماری در دو جنس دارند ولی تفاوتهای ژنتیکی وتمایلا ت خانوادگی نیز در این زمینه حائز اهمیتند. برای مثال شانس ابتلاء به بیماریهای خود ایمنی مثل لوپوس یا آرتریت روماتوئید در خواهر یک بیمار مبتلا به بیماری ام اس بیشتر از سایرین است.
یک مطالعه ی انجام شده در اروپا نشان داده است که تزریق ماهیانه ی اینترفرون بتا یک آ بصورت زیر پوستی  در ابتدای تشخیص ام اس موجب کاهش عوارض و سرعت پیشرفت این بیماری خواهد شد. اما هنوز راه زیادی برای قطعیت این مسئله در پیش روست.
مطالعه ی دیگری نیز نشان داد که تزریق داخل وریدی ایمونوگلوبولین(I.V.I.G) پس از اولین علائم ام اس احتمال بروز حالات پیشرفته ی این بیماری را کاهش می دهد و مشخصا عوارض مغزی آن را کاهش می دهد.

انواع MS

------------



 شاید بتوان گفت دو بیمار ام اس را نمی‌توان یافت که چگونگی شروع و ادامه بیماریشان شبیه هم باشد ولی در کل بیماری ام اس را می‌توان به چهار دسته‌ اصلی تقسیم کرد. 1-ام اس خوش‌خیم (Benign MS) که در این نوع فقط تعداد کمی حمله رخ می‌دهد که این حملات نیز معمولا با بهبودی کامل همراه است. این نوع ام‌اس در طی زمان بدتر نمی‌شود و معمولا موجب هیچ ناتوانی ماندگاری نخواهد شد. 2- نوع عود کننده و فردکش یابنده (Relapsihg Remitting MS ) که اکثر مبتلایان بیماریشان را با همین نوع آغاز می‌کنند و به این صورت است که در آنها هر حمله بیماری، یک دوره آرام در پی دارد که بیماران در این مدت مشکلی ندارند، حمله‌ها نیز معمولا غیر قابل پیش‌بینی‌اند. 3- نوع پیشرونده ثانویه (Secondary Progressive MS ) ، این دسته می‌توان ادامه نوع قبلی دانست یعنی پس از چندین سال حمله‌ و آرامش بیمار به حدی می‌رسد که بدون وجود دوره‌های واضحی از حمله با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شود. 4- نوع پیشرونده اولیه (Primary Progressive) در این نوع بیماری هرگز حالت‌های عود یا فروکش را ندارند و از همان حالت ممکن است هر زمانی متوقف شود یا همچنان بدتر شود. «علائم و مشکلات شایع در ام اس» تظاهرات و سیر بیماری ام اس از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. چشم‌ها نیز معمولا اولین و شایع‌ترین عضو درگیر هستند، قدرت بینایی نیز معمولا در اشخاصی که درگیری چشمی داشته‌اند تا حدی کاهش می‌یابد. اندام‌های دست و پا نیز ممکن است دچار مشکلات حسی و حرکتی شوند مثل احساس کرختی، به خواب رفتگی یا سوزن سوزن شدن، اشکال در راه رفتن و حرکات اداری دیگر را می‌توان نام برد. گوش‌ها گاهی دچار مشکلاتی نظیر وزوز یا کاهش شنوایی می‌شوند. احساس نیاز مکرر به دفع ادرار، بند آمدن و احتباس ادرار، بی‌اختیاری در دفع ادرار و بالاخره کاهش میل و توانایی جنسی از مشکلاتی هستند که در دستگاه ادراری - تناسلی بیماران به وجود می‌آیند. از دست دادن تعادل هنگام راه رفتن خصوصا در تاریکی ممکن است به خاطر درگیری مخچه باشد به جزء این موارد می‌توان به مشکلاتی نظیر تمرکز حواس و گاهی بی‌حواسی، اضطراب، افسردگی، احساس درد در ماهیچه‌ها، اشکال در سخن گفتن، اشکال در اجابت مزاج اشاره کرد. گروهی از عوامل می‌توانند زمینه ساز ایجاد مشکلات جدید باشند که از آنها می‌توان به گرما و رطوبت، وزرش‌هایی که حرارت بدن را بالا می‌برند، تب و مهمتر از همه اینها فشار روحی و عصبی که استرس روانی می‌گویند. «ام اس و فیزیوتراپی» یکی از مشکلات اصلی ما، ضعف و محدودیت در حرکت است که از طرفی به علت درگیری قسمت‌های حرکتی در مغز و نخاع و از طرف دیگر به علت کم حرکت شدن خود بیماران که به یکی از این عوامل مربوط می‌شود؛ افسردگی و بی‌حوصلگی، ترس از افتادن و کم بودن تحرک دارای عوارضی مانند کوتاه و ضعیف‌تر شدن عضلات ، زخم بستر، یبوست و ... تفاوت بیماران ام اس با افرادی که بعد از شکستگی و باز کردن گچ نیازمند به فیزیوتراپی هستند، در این است که فیزیوتراپی بیماران ام اس ، برای مدت نامحدودی صورت می‌گیرد. منظور ما از انجام حرکات فیزیوتراپی رسیدن به وضعیت بهتر جسمی و روحی است. «چه بخوریم؟» معمولا زمانی که فرد بیمار شد بعد از این که به دنبال دارو و درمان رفت به فکر می‌افتد که چه مواد غذایی استفاده کند و از چه غذاهایی پرهیز کند. تاکنون هیچ رابطه مشخص بین مواد غذایی و ام اس پیدا نشده است، حالا که می‌دانیم بوسیله رژیم غذایی نمی‌توان ام اس را درمان کرد ولی با یک برنامه‌ریزی خوب غذایی می‌توانیم از یکسری عوارض بیماری جلوگیری کنیم. به عنوان مثال استفاده کافی از میوه‌ها و سبزیجات علاوه بر تامین درصد بالایی از ویتامین‌های ضروری می‌تواند به بهتر کار کردن دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک بسزایی کند. ما می‌توانیم آزادانه غذاهای متنوعی مصرف کنیم و یا از هر برنامه غذایی که می‌پسندیم پیروی کنیم به شرطی که حاوی مواد اصلی و ضروری بدن باشد. این مواد شامل پروتیئن‌ها، هیدرات‌های کربن (نشاسته و قند)، چربی‌ها، ویتامین‌ها و املاح می‌باشد. طبق جدول پیشنهادی انجمن ام اس آمریکا برای یک رژیم غذایی متعادل، بهتر است بخش اصلی غذا از هیدراتهای کربن و سپس میوه‌ها و سبزیجات، گوشت و سرانجام کمترین سهم آن از چربی‌ها باشد. «درمان ام اس» داروهای موجود برای درمان ام اس از نظر کاربرد به سه گروه اصلی تقسیم بندی می‌شوند، 1- برای حملات بیماری، در این دوره زمانی معمولا به صورت تزریقی وریدی و یا خوراکی تجویز می‌شوند و معمولا طول هر دوره بین چهار تا هفت روز طول می‌کشد. از این مواد، متیل پردنیزولون (سولومدرول یا دپومدرول) بیشتر به کار می‌رود و به جز آن از دگزامتازون، پروفیرون، بتامتازون هم استفاده می‌شود. 2- برای کنترل علائم بیماری: بیش از 30 داروی مختلف به این منظور به کار می‌روند، مثلا از آمانتادین برای کم کردن اختلالات حرکتی و از باکلوفن برای مقابله با سفتی عضلانی (اسپاسم) استفاده می‌شود. 3- برای کنترل دوره بیماری: برای این منظور سه دارو وجود دارد که دو عدد از آن‌ها از دسته اینترفرون‌ها هستند، اینترفرون‌ها مواد پروتئینی هستند که به طور طبیعی در بدن برای مقابله با بعضی عفونت‌ها تولید می‌شوند. این سه دارو عبارتند از: 1- اینترفرون بتا، یکA (آوونکس) 2- اینتروفرون بتا، یک B (بتاسرون)، 3- گلاتیرامراستات (کوپاکسون) از روش‌های درمانی دیگر می‌توان به تاثیر خوب بعضی از این روش‌ها دقیقا اثبات شده است مانند کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و ماساژ . اما روش‌هایی دیگری هم هست که بیماران نتایج خوبی از آن گرفته‌اند، مثل مدیتیشن ، یوگا، هومیوپاتی، انرژی درمانی و .... «چه کسانی ام اس می‌گیرند؟» هنوز چگونگی شروع ام اس دقیقا مشخص نشده است ولی امروزه دریافته‌اند که مثلا شیوع این بیماری در مناطق مختلف دنیا با هم متفاوت است. به عنوان مثال در کشورهای شمال اروپا و آمریکا و افرادی نیز که پوست، مو و چشم روشن دارند شیوع آن بیشتر دیده می‌شود ولی در سیاه‌پوستان و ژاپنی‌ها کمیاب است. همچنین ام اس در خانم‌ها بیشتر از آقایان دیده می‌شود و شروع آن معمولا در سنین 20 تا 40 سالگی است. در مورد اثر مهاجرت به ابتلاء به ام اس دیده شده در افرادی که قبل از 15 سالگی به سرزمین دیگری مهاجرت کرده‌اند میزان شیوع بیماری مانند میزان شیوع آن در مردم سرزمین جدید است. این بیماری بیشتر در کسانی بروز می‌کند که شخصیت خاصی دارند چنین افرادی معمولا مسئولیت پذیر ولی حساس هستند که هنگام بروز ناملایمات خیلی خودخوری می‌کنند.
منبع : http://www.irteb.com

                                             

خانه دانشنامه

5  نقطه مهم روی ستون فقرات برای تزریق سم زنبور عسل

نحوی کار با ید بصورت اصولی و تحت نظارت ( یا از راه آموزش ) انجام گیرد  ..این نقاط فوقالعاده در کار در مان

موئثر می باشند.     

تعداد نیش برای هر روز بستگی به نوع واکنش بدن بیماری دارد ...در کل بنده از 3 تا 10 عدد نیش در یک روز استفاده

میکنم ....و سرجمع نیش برای یک دوره سه تا شش ماه حدود 150 عدد است ....لازم به ذکر است در مراحل اولیه

از روی واکنش های سیستم دفاعی بدن بیماری می توان به سرعت تاثیر گذاری پی برد ..که درمانگر را به نحوی ادامه کار و چگونگی بهره گیری از موارد دیگر درمان کمک می کند.

در کار درمان تغذیه یکی از شاخصه های عمده بوده که با کمک بیمار و نوع فر مان های ذاتی و درونی او بستگی پیدا می کند..تغدیه یک عملکرد ذائقه ای را نیز در بردارد که با روش های سنجشی مشخص میشود.

در مورد ارتقاء نحوی تفکر و پی بردن به نیاز های روحی بیمار نیز باید با روش اصولی و علمی خاص به موازات سایر کار های در مانی در این قالب بیمار را هدایت نمود ( که در این راه 99 در صد همکاری بیمار را می طلبد)

مورد دیگر ورزش ..که با ید با فر مول مخصوص و چهار چوب ظریف خود انجام و بیمار در این مورد جسم خود را به تحرکی نشاط آور سوق داده و با انگیزه خاص احساس می کند اندام ظاهر ی ودرونی خود را صیقل داده و از هر حرکت فیزیکی در خود دگرگونی ممتازی حس میکند ( این نوع ورزش فقط حرکت اندام به تنها ئی نیست)

سرجمع تمام این موارد بیمار خود را از درون وبیرون سا لم وتندرست حس نموده و ضمن رها ئی از یک بیماری مهلک از بسیاری بیماری های مخفی و نا پیدا هم رها خواهد شد.

در بخش های از درمان از موجوداتی چون زالو و  شپش و حا لات تحریکی خاص هم استفاده می شود که همه آنها در هر بیمار متفاوت خواهد بود.

من ناجی شما خواهم بود اگر اراده کنید.

                                                                           

بعضی از افراد در تماس تلفنی خود به دنبال بیمارانی هستند که با این روش در مان شده اند..که باید بعر ض برسانم

هر گز با این دیدگاه جهت ایجاد اعتماد بنفس برای خود نباشید( شما و بیمار تان در دو هفته اول درمان از کاربرد این روش مطمئن خواهید شد) که در این رابطه کسی شما را مجبور به پر داخت وجهی با بت در مان نمی کند ...فقط زمانیکه بیمار و اطرافیان او از معالجه با این روش نتیجه کا ملا مثبت گر فتند ملزم  به پر داخت هزینه در مان خواهند بود ....

کسانی که توانائی پرداخت هیچگونه هزینه ای ندارند ...آنهم با بیان صحیح اخلاقی وجهی در یافت نخواهد شد.