سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنبور درمانی درجهان -پرورش زنبور ... experiential therapist bee

این وبلاگ بر اساس آیات الهی (سوره مبارک نحل ) و تجارب چندین ساله برای آشنائی به زنبور عسل و مواهب برجسته آن بمنظور سلامت انسان و توجه به حفظ و حراست آن در چرخه اکوسیستم دنبال می شود

ویرو س کرونا و قطره طلائی

    نظر

قطره طلائی قادر است ویروس کرونا را در نطفه خفه کند

این قطره کاملا طبیعی حاصل تلاش سالها در زمینه زنبور درمانی بوده
که  با طیف درمانی  بی نظیر  شما را  حیرت زده می نماید




تاریخچه :
 اولین مورد بیماری در سپتامبر ۲۰۱۲ در مردی ۶۰ ساله در عربستان سعودی کشف شد که به مرگ بیمار انجامید . این مرد چند روز قبل از آن به دبی سفر کرده بود و دومین مورد در مردی ۴۹ ساله در قطر که او نیز در گذشت . و کشف بیماری اولین بار در آزمایشگاه Health Protection Agency's  در Colindale لندن به تایید رسید .

پیشنهاد شده است که این بیاری به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه یا Middle East respiratory syndrome coronavirus  که با  اختصار MERS-CoV نامگذاری شود .

از نکات قابل توجه این بیماری این است که اکثر موارد گزارش آن در میان مراکز بهداشتی درمانی نظیر بیمارستانها رخ داده است که در فرانسه موارد ابتلا فقط در بیمارستان گزارش شده است که به نظر می رسد که عامل زمینه ای مانند بیماریهای دیگری باید وجود داشته باشد تا احتمال ابتلا انسان به این بیماری افزایش یابد .

عده ای از پزشکان این بیماری را از نوع بیماری سارس می دانند که حدود سالهای ۲۰۰۳ در خاور دور شایع بود . بیماری سارس نیز دارای علایم تنفسی است که می تواند منجر به مرگ انسان شود . ویروس سارس نیز از خانواده coronavirus ها می باشد .

تاریخچه coronavirus ها : این خانواده ویروسی اولین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شده است که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می گردد و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروسها می باشد .

علائم اصلی بیماری MERS-CoV : اگر چه به گفته WHO علایم این بیماری هنوز ناشناخته می باشد ولی از علایم اصلی این بیماری تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی می باشد. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد . در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ،  نارسایی حاد تنفسی ، اختلالات انعقادی ، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است که مورد اخیر در صورت بروز بیمار را به همودیالیز نیازمند می سازد .

دوره کمون این بیماری حدود ۷ روز می باشد .

 ویروس کرونا عامل یک بیماری تنفسی شبه سارس است که به شدت کشنده و مرگ آور است و تاکنون حدود 50 درصد مبتلایان آن در دنیا جان خود را از دست داده‌اند.

 این عفونت ویروسی به تازگی در کشورهایی مانند عربستان، قطر، امارات،انگلستان، فرانسه و اردن مواردی از ابتلا را در انسان داشته است و تاکنون حدود 40 نفر در این کشورها به این ویروس مبتلا شده‌اند که 20 نفرشان جان خود را از دست داده‌اند.

 اهمیت بیماری از این جهت است که با توجه به انتقال انسان به انسان این بیماری تنفسی،نگرانی از بروز همه گیری جهانی آن مانند آنچه در سال 2002 و 2003 در مورد بیماری سارس رخ داد، وجود دارد و ممکن است به سرعت به یک مسئله منطقه‌ای یا جهانی تبدیل شود.

 راه ابتلا به این بیماری از طریق دستگاه تنفسی است که به شکل نارسایی شدید تنفسی، گرفتاری در پرده قلب، نارسایی کلیه، اختلالات انعقادی و شوک بروز پیدا می‌کند اما هنوز منشأ این بیماری معلوم نیست.

‌ بیماری ناشی از ویروس کرونا هنوز درمان و داروی مشخصی ندارد و تنها راه کنترل این بیماری اقدامات پیشگیرانه است که مهمترین آن این است که افراد مبتلا در  آداب سرفه کردن را رعایت کنند یعنی هنگام سرفه و عطسه جلوی بینی و دهان خود را با دستمال بگیرند و دستمال آلوده را در سطل زباله دردار بیندازند.

 شست و شوی دست نیز حرف اول را در کنترل این بیماری دارد که باید همه مردم به این مسئله بهداشتی مهم توجه کنند.

 هنوز موردی از ابتلا به این بیماری در کشور نداشته‌ایم اما به همه مراکز بهداشتی کشور برای تشخیص به موقع این بیماری اعلام آماده باش شده است و افراد مشکوک به این بیماری باید آزمایش بدهند.

 افراد مشکوک به بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا کسانی هستند که به تازگی به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یا کشورهایی که مواردی از این بیماری در آنها دیده شده است سفر داشته‌اند و بیش از 10 روز است که سرفه آنها قطع نشده است. این افراد چه به بخش خصوصی و چه مراکز بهداشتی- درمانی دولتی مراجعه کنند باید برای انجام آزمایش به مراکز تعیین شده وزارت بهداشت ارجاع داده شوند.

 امکانات تشخیص این بیماری فقط در اختیار وزارت بهداشت است و باید حتماً افراد مشکوک به سرعت به مراکز بهداشتی ارجاع داده شوند و هیچ فردی نباید  خوددرمانی کند به خصوص اینکه این بیمار واگیر و کشنده هنوز دارو و درمان مشخصی ندارد.

 مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت به شدت مراقب این بیماری هستند و به مراکز وزارت بهداشت در این مورد اعلام آماده باش شده است.