سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنبور درمانی درجهان -پرورش زنبور ... experiential therapist bee

این وبلاگ بر اساس آیات الهی (سوره مبارک نحل ) و تجارب چندین ساله برای آشنائی به زنبور عسل و مواهب برجسته آن بمنظور سلامت انسان و توجه به حفظ و حراست آن در چرخه اکوسیستم دنبال می شود

سیگار نکشید !

    نظر

توصیه خرد و عقلانیت به معتادان سیگار: انجام سی تی اسکن ریه

۸۵ درصد از مبتلایان به سرطان ریه در آمریکا، سیگاری یا سیگاری سابق بوده اند.


 

سیگار اندام های بدن را از بین می برد

کشیدن سیگار تنها باعث ابتلای افراد به بیماری های کشنده نظیر سرطان ریه و بروز عوارض قلبی و عرقی نمیشود ؛ مصرف دخانیات عوارض ظاهری نیز در پی دارد؛ سیگار حتی برای اندام هایی از بدن که کمتر تصور آن میرود نیز خطرناک است و حتی ممکن است سبب بروز نابینایی و ناشنوایی در افراد شود شاید با خواندن این توضیحات اثرات سیگار بر اندام های بدن بر مصرف سیگار تجدید نظر کنید

شاید هم به قولی بتوان گفت که هر گاه ماهی را از آب بگیرید تازه است به این معنا که اگر از امروز هم سیگار خود را کم گرده با کنار بگذارید میتوان خطر ابتلا به بیماری های ناشی از سیگار را در خود کاهش دهید . پس به خود آیید که شاید امروز همان روزیست که میخواهید سیگارا ترک کنید .


شنوایی

افراد سیگاری سه برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری به عفونت گوش میانی دچارمی شوند هم چنین افرادی که در معرض دود سیگار دیگران قرار می گیرند بیش از دیگران در معرض خطر کاهش شنوایی قرار دارند . مواد موجود در دود سیگار پس از ورود به بدن با کاهش جریان خون در موی رگ های گوش داخلی دسترسی سلول های حساس گوش را به خون کاهش می دهد و موجب اخلالال در عملکرد سلول ها می شود .

دندان

افراد سیگاری یک و نیم مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زود رس دندان ها هستند . سیگار علاوه بر تاثیرات بسیار مخربی که بر سقف دهان میگذارد روی دندان ها هم اثر مخرب دارد . پوستگی داندان ، جمع شدن جرم روی دندان ها و بیماری لثه به میزان زیادی ناشی از رژیم های غذایی حاوی مواد قندی زیاد و عدم رعایت بهداشت کامل دهان و دندان است . اما بیماری های لثه و بافت های لثه اطراف دهان در افراد سیگاری به مراتب جدی تر از افراد غیر سیگاری است .

قلب

مصرف سیگار سبب ایجاد فشار خون و کلسترول می شود که خود این از عوامل ایجاد بیماری های قلبی و عروقی در افراد هستند سیگار کشیدن با مکانیسم های مختلفی می توان سبب ایجاد بیماری ها قلبی مزمن شود . این بیماری شامل صدمه مستقیم اندوتلیال به وسیله نیکوتین و منوکسید کربن که می تواند  دیواره یک شریان طبیعی و باز را تخریب و موجب ورود مواد چربی به داخل دیوراه زخمی و ضخیم شدن ، تنگی و درنهایت انسداد کامل شریان شود است .

معده

کشیدن سیگار سبب افزایش میزان اسید معده می شود و ممکن است سبب ایجاد زخم معده می شود .زخم گوارشی یک زخم باز در معده یا بخشی از روده کوچک است همچنین کشیدن سیگار سبب برگشت اسید معده به مری و تحریک مخاط معده می شود .

مو

در افراد سیگاری مو ها زودتر به رنگ خاکستری در میآید . سیگار باعث افزایش هرومون مردانه می شود و بر همین دلیل احتمال ریزش مو را بیشتر می کند . سیگار باعث نازک شدن لایه فوقانی پوست ، کاهش ضخامت چربی زیر پوست و آسیب فولیکول های مو می شود .

چشمی

سیگار در بسیاری از بیماری های شایع و وخیم چشم نظیر پوسیدگی لکه زرد شبکیه ناشی از سن (دژنرانکس ماکولا) گلوکوم (آب سیاه ) کاتاراکت (آب مروارید) و تنبلی چشم (آمبلیوپی)به عنوان ریسک فاکتور (عامل خطرساز) محسوب می شود . بسیاری از این بیماری ها منجر به کاهش غیر قابل برگشت بیماری می شوند . افراد سیگاری 4 درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید ، کدر شدن عدسی چشم و ممانعت ازعبور و در نهایت نابینایی هستند .

پوست

کشیدن سیگار در پوست چین و چروک ایجاد می کد ضمن اینکه رنگ پوست اکثر افراد سیگاری کدر است . ایجاد چین و چروک در پوست افراد سیگاری  بیشتر به این دلیل رخ می دهد که استعمال دخانیات باعث از بین بردن پروتین های انعطاف دهنده پوست می شود . همچنین ویتامین Aرا در پوست تحلیل می برد و جریان خون در عروق پوست را محدود می کند .

ریه

سیگار کشیدن عامل اصلی بیماری های انسدادی مزمن ریه است . مواد محرک دود تنباکو(قطران و گاز سیانید)مسئول بروز برانشیت و آمفیزم هستند . این محرک ها عمل موهای کوچک به نام مژه که ریه ها را از آلودگی ها پاک می سازد متوقف می سازد .

انگشتان

سیگار عامل خطر مهمی برای ایجاد یک بیماری خود ایمنی و عروقی به نام برگر است . در این بیماری با ایجاد تنگی عروق ، شریان ها و ورید های کوچک مسدود شده و منجر به ایجاد زخم های پوستی در انگشتان پا می شود . انسداد عروق ایجاد شده با پیشرفت بیماری منجر به انتخاب درمان قطع پا برای ادامه حیات می شود . همچنین قطران موجود در دود سیگار در اثر استعمال مستمر دخانیات انگشتان و ناخن ها جمع شده و باعث تغییر رنگ آنها به قهوه ای مایل به زرد می شود .